آغاز فعاليت رسمي بيمه تعاون در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فعاليت‌هاي شرکت بيمه تعاون براي توسعه خدمات بيمه‌ اي در کشور تاسيس و در راستاي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي که در سال 1384 توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد، شکل گرفت.
سيد محمد کريمي رييس کل بيمه مرکزي‌ در مراسم افتتاح نخستين شرکت بيمه تعاون اظهار کرد: بيمه تعاون اولين شرکت بيمه‌اي بخش تعاون است که با هدف تداوم اجراي سياستهاي اصل 44 از اين پس فعاليت خود را به طور رسمي آغاز مي کند.
وي گفت: در راستاي اين سياست‌ها، سياستهاي توسعه بخش تعاون، بانک توسعه تعاون راه‌اندازي شد و پس از آن صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري بخش تعاون براي تضمين تسهيلات تعاوني‌ها ايجاد شد که هم‌اکنون فعاليت‌هاي آن در حال انجام است.
کريمي ادامه داد: بيمه تعاون، بيست و هشتمين شرکت بيمه‌اي است که پا به عرصه‌ وجود و فعاليت گذاشته و در راستاي تقويت بخش غيردولتي اعم از خصوصي و تعاون تاسيس شده است که دراين زنجيره، ارزش خدمات بيمه تعاون به عنوان پشتيباني کننده و چتر آرامش و اطمينان براي تعاوني‌ها است که خوشبختانه سال 87 به همت وزير وقت تعاون اين موضوع عنلياتي شد و با پيگيري‌هاي دکتر شيخ‌الاسلامي تداوم يافت.
گفتني است: بيمه تعاون در نوع خود اولين شرکت تعاوني سهامي عام است که پا به عرصه حضور گذاشته است؛ زيرا بيمه‌ها عموما از طريق افراد يا شرکت‌هاي بزرگي که داراي سرمايه‌‌هاي کلان هستند، شکل مي‌گيرد.
سهامداران بيمه تعاون را در حقيقت اتحاديه‌هاي تعاوني‌ها و شرکت‌هاي تعاوني تشکيل مي‌دهد. اين شرکت با 280 ميليارد ريال سرمايه تاسيس شد که 154 ميليارد ريال آن توسط موسسين سرمايه‌گذاري شده است و 45 درصد آن نيز از طريق پذيره نويسي در فرابورس تامين شده است.
شايان ذکر است: مراسم افتتاح و آغاز به کار نخستين بيمه تعاون کشور با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، معاون امور تعاوني هاي وزارت تعاون، مديرعامل بيمه تعاون و ديگر مسوولان و مقامات بخش تعاون و بيمه مرکزي برگزار شد.

www.mojnews.com

سایت بیمه تعاون


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیریت وبلاگ
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
سایت های مفید
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت: