سلام به همه دوستان بانکی

بالاخره سیاست های اعتباری سال 1393 بانک توسعه تعاون اعلام شد

امروز میخواهم کمی در باره عقد مرابحه توضیح بدم

در سیاست اعتباری سال 93 عقد مرابحه جایگاه ویژه ای دارد

تسهیلات متنوعی که به همه اقشار جامعه پرداخت میشود

شاید در بین این تسهیلات آسان و راحت عقد مرابحه یکی از عمومی ترین تسهیلاتی باشد که به عموم هموطنان برای بسیار از موضوعات پرداخت میشود و بدون سپرده گذاری بوده و تا سقف 50 میلیون تومان و بازپرداخت 36 ماهه میباشد که میتواند نیاز های ضروری خانوار ها را تامیین نماید.

http://loanproduct.in/images/retail-loan-banner.jpg

البته گزینه های جذاب تری برای مهندسین و وکلا و پزشکین و شرکت های تعاونی و ... در نظر گرفته شده است که برای اطلاع بیشتر میتوانید به شعبات ما مراجعه نمایید

اما مرابحه چیست ؟

مرابحه يكي از عقود اسلامي است و عبارتست از «‌فروش كالا به بهاي معلوم به مشتري، به ترتيبي كه تمام يا قسمتي از بهاي كالا به اقساط مساوي يا غيرمساوي در سررسيد يا سررسيدهاي معين دريافت شود.»

مرابحه يكي از ابزارهاي تأمين مالي اسلامي است و براي تأمين مالي توليد، سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي، كشاورزي و معدني است. همچنين اين عقد براي حمايت از بازار سرمايه، انتشار اوراق صكوك و تأمين مسكن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مرابحه شامل قرارداد بين بانك و مشتري براي فروش يك دارايي يا كالاست. در اين قرارداد، بانك كالاهاي مورد تقاضاي مشتري را خريداري كرده و آنها را به قيمت بيشتر به مشتري مي‌فروشد. مبلغ سود (افزايش قيمت) پيش از بسته شدن قرارداد مشخص و تثيبت شده و به مشتري اعلام مي‌شود.

لغت مرابحه از كلمه «ربح» گرفته شده است كه به معني «افزايش» است. مرابحه مبلغ اضافه پرداختي است كه خريدار يك دارايي خاص (به جز دارايي‌هاي پولي همچون پول نقد و اسناد دريافتني) به فروشنده مي‌پردازد. فروش كالا در عقد مرابحه مي‌تواند به صورت نقدي يا اقساطي باشد.

در بيع مرابحه فروشنده (بانك) هزينه تمام شده تحصيل دارايي ( كالا ) اعم از قيمت خريد، هزينه‌هاي حمل و نقل و نگهداري و ساير هزينه‌هاي مربوطه را به اطلاع مشتري مي‌رساند و سپس تقاضاي مبلغ يا درصدي اضافي (mark – up) به عنوان سود مي‌كند.

مرابحه ابزار مهمي براي حمايت از تأمين مالي نيازهاي خانوارها به هر نوع كالا همچون لوازم خانگي، اجناس مصرفي و كالاهاي بادوام بوده و كاربرد مهم آن در كارت‌هاي اعتباري خواهد بود كه مي‌تواند موجب رونق جدي كارت‌هاي اعتباري شود.

http://media.jamnews.ir/Original/1392/10/01/IMG11043326.jpg

امیدوارم بتوانیم با تنوع تسهیلاتی به عموم جامعه خدمت رسانی مطلوبی ارائه نماییم

باتشکر

 

 




تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:تسهیلات بانک توسعه تعاون,
ارسال توسط مدیریت وبلاگ

سلام

حتما از تغییرات نرخ سود های بانکی مطلع شدید

بانک مرکزی رسماً نرخ سود سپرده ۱۰ تا ۲۲ درصد را تائید و ابلاغ کرد

http://blogs.kenan-flagler.unc.edu/wp-content/uploads/2013/06/profit.jpg

این اتفاق باید زودتر می افتاد

خیلی ها در این فضا به شدت سردرگم هستند

پول های انباشته در بانک ها و کاهش تولید و ...همه از مشکلاتی بود که باهاش مواجه بودیم
 
هر کشوری برای تقویت تولید و اشتغال و ...به بورس خود اهمیت میدهد
 
امیدوارم برای این تصمیم گیری همه جوانب در نظر گرفته باشد و باعش نشود نقدینگی به سمت بازارهایی همچون مسکن و ...هدایت شود و موقعیتی مناسب برای خوشحالی دلالان شود
 
با این تغییرات خیلی از موسسات و بانک ها به خطر می افتند و به علت فزای رقابتی برای جذب مشتریان،موسسات و بانک هایی موفق خواهند بود که با خلاقیت و ابتکار و مشتری مداری بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند
 
باتشکر



تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:سود بانک توسعه تعاون,
ارسال توسط مدیریت وبلاگ
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
سایت های مفید
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت: